سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رتبه سایت یا وبلاگ در گوگل

این روزها کمتر وبلاگ نویسى است که با گوگل و خدمات متنوع آن آشنا نباشد. از وقتى که گوگل بلاگر را تحت پوشش خود قرار داد فصل تازه اى از فعالیت هاى گوگل این بار در زمینه وبلاگ نویسى آغاز گشت. همانطور که پیشتر نیز گفته شد روزانه تعداد زیادى بازدیدکننده از موتورهاى جست وجو و بالاخص گوگل وارد وبلاگ شما مى شوند. پس در صورتى که وبلاگتان را به موتور جست وجوى قدرتمند گوگل معرفى کرده اید حتماً کاربران زیادى با جست وجوى عباراتى خاص با وبلاگ شما آشنا مى شوند.
یکى از ویژگى هاى گوگل این است که در هنگام جست وجو به دنبال خواسته کاربر ساختار نتیجه یافته را در وب تحلیل کرده و از میزان پیوندهاى داده شده از سراسر وب جهان گستر به آن صفحه آمارگیرى مى کند و بر مبناى بیشترین نتایج آمارها پرطرفدارترین و کاربرپسندترین نتایج را به کاربر ارائه مى دهد. این شیوه فهرست نویسى نتایجPageRank  نام دارد.
در این ستون قصد داریم شما را با ویژگى Pagerank  یا Googlerank  آشنا کنیم.
ویژگى Pagerank  به شما این امکان را مى دهد تا بدانید وبلاگ یا سایت تان چه رتبه اى در موتور جست وجوى گوگل دارد. البته در صورتى که شما آن را به گوگل معرفى کرده باشید. رتبه بندى هاى گوگل بر مبناى عدد  ۱۰  است. یعنى سایتى که در موتور جست وجوى گوگل بالاترین رتبه را در مقایسه با دیگر سایت ها داشته باشد از رتبه  ۱۰  برخوردار مى شود. در حال حاضر فقط خود سایت گوگل و نیز یاهو داراى Pagerank10  هستند. این رتبه بندى که توسط روبوت هاى گوگل انجام مى شود و مطابق یک تابع الگوریتمى است که هر چند وقت یک بار به روز مى شود و رتبه بندى هاى جدید اعلام مى شود.
در واقع این ویژگى به نوعى مرتبط با محبوبیت و اقبال وبلاگ شما نیز است. هر چه رتبه بالاترى کسب کنید یعنى به عدد  ۱۰  نزدیک تر باشید وبلاگ شما در موتور جست وجوى گوگل رتبه بهترى دارد. در واقع میزان لینک هاى داده شده به آن بیشتر است.
در میان وبلاگ هاى متنوع وبلاگى نیست که فعلاً رتبه اى بهتر از  ۸  را داشته باشد. در میان وبلاگ هاى فارسى نیز فعلاً این رتبه از عدد شش یا هفت تجاوز نکرده است.
اما چگونه مى توان به رتبه وبلاگ در گوگل پى برد؟ چگونه مى توان فهمید یک وبلاگ در موتور جست وجوى گوگل حائز چه امتیازى است.
سایت http://www.pagerank.net  به همین منظور براى کاربران در نظر گرفته شده است. به کمک این سایت شما مى توانید با وارد کردن آدرس وبلاگتان رتبه فعلى آن را مشاهده کنید و حتى به کمک کدهایى که در اختیارتان قرار مى دهد آن را در قالب وبلاگ خود کپى کنید تا بازدیدکنندگان تان نیز بدانند وبلاگى را که در حال مطالعه آن هستند داراى چه رتبه اى است؟ براى دانستن رتبه وبلاگتان در صفحه اصلى سایت بر روى PageRank Checker  کلیک کنید. در صفحه جدید با وارد کردن آدرس دقیق وبلاگتان و کد تصویر شاهد رتبه سایت تان از عدد صفر الى  ۱۰  باشید. همانطور که گفته شد هرچه این میزان به عدد  ۱۰  نزدیک تر باشد بیانگر محبوبیت بیشتر وبلاگ شما در گوگل است. اگر تازه شروع به وبلاگ نویسى کرده اید ممکن است رتبه شما چندان بالا نباشد. در این صورت ناامید نشوید و منتظر بمانید تا گوگل پس از مدتى رتبه بندى هاى جدید را اعلام کند.
اما اگر خواستید رتبه وبلاگتان را در خود صفحه اصلى نیز نشان خوانندگان تان دهید کافى است در قسمت انتهایى سایت و در بخشdisplay pagerank? بر روى عبارت Click here  کلیک کنید. این بار کدى در اختیار شما قرار مى گیرد که با کپى کردن آن در محل مناسبى از قالب وبلاگتان شاهد رتبه وبلاگ به صورت گرافیکى است. در این صورت بازدیدکنندگان نیز به رتبه وبلاگ شما پى خواهند برد. با کپى کردن کد در قالب، تصویرى مانند تصویر زیر در وبلاگتان نمایش داده مى شود: راه دیگرى نیز براى این کار وجود دارد. به سایتhttp://rankiran.com  مراجعه کنید و کد مربوط را که در همان صفحه اصلى سایت قرار دارد همانند مرحله قبل در قالب وبلاگتان کپى کنید.
به این ترتیب شما رتبه وبلاگتان را به بازدیدکنندگان تان نیز اعلام مى کنید. هم زمان با به روز شدن رتبه بندى ها اگر رتبه وبلاگ شما نیز در این مدت افزایش یافته باشد، این تصویر نمایشگر نیز به طور خودکار رتبه جدید شما را اعلام خواهد کرد و نیازى به تغییر آن نیست.
به هر حال این امکان گوگل بسیارى از وبلاگ نویسان را به تکاپو براى دستیابى به رتبه بهتر و ربودن گوى سبقت از رقیبان واداشته است. اکثر آنها با نمایش رتبه خود در وبلاگ به بازدیدکنندگان میزان استقبال از وبلاگ و درجه آن را در نزد گوگل اعلام مى دارند. اکنون شما نیز با خواندن این مقاله و آشنایى با این نوع خدمات جالب قادر به این کار خواهید بود.


» نظر